Kålsalat med misodressing

Avocadofritter

avocadofritter1 avocadofritter2 avocadofritter3 avocadofritter4 avocadofritter6

Som I måske ved, er pomfritter min yndlingsgrønsag, og jeg er altid på jagt efter nye (og sundere) måder at lave dem på. Der skulle lidt tilløb til, før jeg kastede mig ud i projekt avocadofritter, da varm avocado bare virker helt forkert i mit hovede… Er det bare mig?

Men de smager faktisk vildt godt! Så de kan godt anbefales 🙂 Jeg vendte mine i en glutenfri raspblanding med masser af tørret rosmarin, men man kan jo bare give den gas med krydderierne, som man lyster. De skal spises relativt hurtigt, da de ellers bliver kedelige. Jeg lagde nogen i køleskabet, men de var altså ikke meget værd. Bare så man lige er opmærksom på det 🙂

Se også min opskrift på broccolifritter, søde fritter og oil free fries.

Det skal du bruge:
3 modne avocadoer
2 dl. mælk
ca. 2 dl glutenfri rasp (eller almindelig)
3 spsk. tørret rosmarin
Salt & peber

Så nemt er det: 
1. Skær avocadoerne over og pil skrællen af dem – forsigtigt så de ikke går i stykker
2. Skær dem i lange skiver og vend dem først i en skål mælk og derefter i en skål med rasp og krydderier.
3. Læg dem på en bageplade med bagepapir og bag dem ved 200 grader i ca. 15 min.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kålsalat med misodressing